29 Aralık 2011 Perşembe

SANAT NE İŞE YARAR

Sabah erken uyanıp hazırlanıp koşarak durağıma geldim, kimseyi görmeyince durakta, eyvah dedim, otobüsü kaçırdığımı düşündüm. Saatimin pilini yakın zamanda değiştirmeme rağmen geri kalıyor, beni şaşırtıyor. Evin saati de 5 dakika ileri sanırım. Ne yapmam gerektiğini düşünmeye başladım, bekledim meğerse durağa erken gelmişim, servis köşeden göründü ve insanlar durağa tek tek gelmeye başladılar, rahatladım. Yoksa işim zordu....


Yolda bir dergi okudum ünlü Afgan kızı resmini çeken fotoğrafçı hakkında, kodochrome diye bir film piyasadan çekiliyormuş. Adam fabrikadan rica etmis "Son filmi ben kullanayım, ben resimler çekeyim" diye ve son filmi ona vermişler. Çektiği resimlerin bir konusu olsun istemiş, dünyanın dört bir yanından ünlü portreler çekmiş. Türkiye den Ara Güler i seçmiş örneğin, onu İstanbul un gözü olarak tanımlıyor. Dijital makinayla çekilen resim belki mükemmel olabilirmiş ama bu filmle çekilen karenin renkleri mutlaka mükemmel olurmuş. Ne güzel tanımlamış değil mi ?


Eee her işin bir uzmanı vardır, fotoğrafı ona sormalı.... yıllar önce Afganistan da bir kampta çalışıyormuş çocukların sesini duyunca çadırından çıkmış, onları izlemiş. Bir çadırın önüne geldiğinde Afgan Kızını görmüş, adı Sherbet imiş, basmış denklanşöre yıl 1984. National Georaphic dergisinin kapağı olmuş. Fotoğraf deyince akla tabi ki Steve gelecektir artık, soyadı neydi unuttum, iyi mi ? Binlerce kare daha çekmiş, filmleri giysisinin iç kısmına dikip iliştirerek çıkmış sınırdan, Afganistan da neler oluyor onun resimleriyle öğrenmiş bütün dünya.


Son çektiği fotoğraflar 4 Eylül e kadar İstanbul Modern de sergilenmiş, yazık kaçırdım ....

  
6 Eylül 2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder